Kdyby byl na internetu jeden jediný web, pak by se jeho provozovateli dařilo skvěle, a to ať už by byly jeho záměry jakékoliv. Veškerá internetová veřejnost by logicky proudila jenom na tento jediný výtvor a veškeré aktivity by se odehrávaly právě zde, což by mohlo přinášet mimo jiné klidně i obří zisky.
Jenže nevýhodou internetu je to, že pořídit si podobný web není vůbec nic složitého, a proto je tady podobných výtvorů přímo neskutečné množství. Webů už bylo na síť vyvěšeno tolik, že je prakticky nemožné se v nich nějak orientovat s využitím pouhých lidských sil. A tak se hravě stane, že i ten nejlepší výtvor unikne pozornosti těch, jimž je určen. I kdyby byl třeba tím nejlepším, co by lidé zaregistrovat měli, nikdo si ho třeba ani nevšimne, a to proto, že se tento ztratí mezi ostatními podobnými nabídkami.
A běda podnikateli, kterého postihne právě toto. Ten má smůlu, protože bez návštěvníků nelze logicky ani provádět transakce a tedy vydělávat. A web pak není k ničemu.
Dá se podobná nepříjemnost nějak řešit?
Naštěstí ano. Existuje linkbuilding Seolight, tedy vytváření zpětných odkazů, jejichž primárním úkolem je upozorňovat návštěvníky jiných webů na to, že je zde i ta nabídka, k jejíž propagaci slouží. Takové odkazy se umístí na jiné, relevantní a dostatečně navštěvované weby, a jejich úkolem je vzbudit zájem. A jakmile na ně pak někdo klikne, ocitne se právě na webu, jehož propagaci takové odkazy slouží. Čímž dojde třeba i ke značnému zvýšení návštěvnosti.
A ani to ještě není vše. Takové zpětné odkazy, tedy jejich počet a váha, rozhodují do značné míry i o tom, jakou pozici si získá odkaz na propagovaný web v internetových vyhledávačích, tedy nástrojích, jež rozhodují o tom, čeho si uživatelé internetu všimnou a čeho ne.
A výsledek? Tím je vysoká návštěvnost, jež je prvním předpokladem pro úspěchy toho kterého webu.